X

دیزاین دیوار پشت تلویزیون با سنگ اسلب

02188033842 دفتر مرکزی
دیزاین دیوار پشت تلویزیون با سنگ اسلب

سنگ‌های اسلب به دلیل تنوع رنگی و پتانسیل تطابق با انواع مختلف سبک‌های چیدمان از کلاسیک تا مدرن، گزینه‌های بسیار محبوبی در این روزها هستند. همچنین با وجود چسب کاشی به راحتی قابل نصب هستند .

شیمی مشکات
شیمی مشکات

دیزاین دیوار پشت تلویزیون با سنگ اسلب

تی وی روم یکی از قسمت‌های پرکاربرد در منزل است که همه ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا آن را همیشه با نوآوری و جذابیت نگه داریم. گاهی اوقات، حتی با تغییر دکوراسیون این فضا، نمی‌توانیم به نتیجه دلخواه برسیم.

بخشی که تلویزیون در آن قرار می‌گیرد، بخشی است که در تی وی روم بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل، با انتخاب یک طراحی زیبا برای دیوار پشت تلویزیون، می‌توانید تغییرات چشمگیری در تی وی روم خود به ارمغان آورید. برای طراحی دیوار پشت تلویزیون، ایده‌ها و گزینه‌های متنوعی وجود دارد.

یکی از ایده‌های بی‌نظیر در زمینه دکوراسیون تی وی روم، استفاده از سنگ اسلب برای دیوار پشت تلویزیون است. سنگ‌های اسلب به دلیل تنوع رنگی و پتانسیل تطابق با انواع مختلف سبک‌های چیدمان از کلاسیک تا مدرن، گزینه‌های بسیار محبوبی در این روزها هستند. همچنین با وجود چسب کاشی به راحتی قابل نصب هستند . اگر علاقه دارید تا جدیدترین نمونه‌های سنگ اسلب برای دیوار پشت تلویزیون را کاوش کنید، با ما در این مقاله از شیمی مشکات همراه شوید.

سنگ اسلب چیست ؟ 

اصطلاح "اسلب" در واقع به معنای صفحه یا ورقه به کار می‌رود، و وقتی از "سنگ اسلب" صحبت می‌شود، به سنگ‌های صفحه‌ای با ابعادی بزرگتر از تایل‌های معمول اشاره داریم. این نوع سنگ‌ها به عنوان "اسلب" شناخته می‌شوند و ابعاد آن‌ها معمولاً از 100در100 سانتی‌متر مربع به بالا می‌رود و گاهاً حتی تا 200 در300 سانتی‌متر مربع نیز ممکن است.

سنگ‌های اسلب ابعاد ثابتی ندارند و اندازه آن‌ها بستگی به سنگ اولیه‌ای دارد که از آن تولید می‌شوند. این سنگ‌ها توسط شرکت‌های مختلف سنگ‌بری و حفاری از معادن سنگ استخراج می‌شوند. بنابراین، ابعاد نهایی تخته‌های سنگ به توان هر شرکت واحد برش سنگ بستگی دارد. در واقع، هر چه سنگ استخراج شده بزرگ‌تر باشد، تخته‌های سنگی بزرگتری تولید می‌شوند.

اگر نیاز به تغییر ظاهر تی وی روم خود با ایده‌های جدید دارید، حتما به سنگ اسلب برای دیوار پشت تلویزیون فکر کنید. این سنگ‌ها به فضای تی وی روم شما جلوه‌ی خاصی می‌دهند و در تنوع رنگی و شکل‌های مختلفی در دسترس هستند که می‌توانند با هر سبک دکوراسیونی به راحتی هماهنگ شوند.

برای انجام این پروژه، شما می‌توانید یک قسمت از دیوار پشت تلویزیون خود را به سنگ اسلب اختصاص دهید و یا با استفاده از این سنگ‌ها، یک دکوراسیون منحصر به فرد برای تلویزیون خود طراحی کنید. در این راستا، از انواع مختلف سنگ‌های اسلب می‌توانید بهره‌برداری کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع سنگ اسلب برای دیوار پشت تلویزیون

تمامی سنگ‌ها به عنوان اسلب قابلیت برش را ندارند. برای سنگ‌های اسلب، نیاز به سنگ‌هایی با مقاومت بیشتر نسبت به تایل‌های کوچک‌تر داریم، همچنین برای اسلب، سنگ باید یکنواختی بیشتری از نظر طرح و رنگ داشته باشد. بر این اساس، برخی از سنگ‌ها به عنوان اسلب مورد استفاده قرار می‌گیرند و انواع آن‌ها به شرح زیر هستند:

سنگ اسلب گرانیت : این نوع سنگ با ویژگی‌هایی همچون مقاومت بسیار بالا شناخته می‌شود، اما به دلیل وزن مخصوص بالای خود، در برخی موارد محدودیت‌هایی در کاربرد خود دارد. در اجزای ساختمان که بار وزنی مشکلی ایجاد نمی‌کند، می‌توان از این نوع سنگ بهره گرفت. کیفیت فرآوری و مواد استفاده شده در تهیه این نوع سنگ نیز به تاثیرگذاری در کیفیت آن حائز اهمیت می‌باشد.

سنگ اسلب مرمر : سنگ‌های این نوع با مزایای استثنایی معرفی می‌شوند. علاوه بر مقاومت و استحکام بالا، این نوع سنگ‌ها دارای قابلیت عبور نور نیز هستند. بنابراین، در بخش‌هایی از ساختمان که نیاز به نورپردازی دارند، انتخابی مناسب و ارزشمند به حساب می‌آیند.

سنگ اسلب تراونیکس : ین نوع سنگ‌ها از ترکیب مرمر و تراورتن به وجود آمده‌اند، که با این ترکیب ویژگی‌هایی از هر دو نوع سنگ را دارا می‌باشند. این سنگ‌ها، همانند مرمر، توانایی عبور نور را دارا هستند و همچنین همانند تراورتن، با طرح‌های موجدار و بی موج عرضه می‌شوند. به همین دلیل، این نوع سنگ نیز در مکان‌هایی با نیاز به نورپردازی ویژه، کاربرد فراوانی دارند.

سنگ اسلب تراورتن : این نوع سنگ‌ها به دلیل کاربرد محدودتر خود، با طیف گسترده‌ای از طرح‌ها، از موجدار تا بی موج و به رنگ‌های گوناگون از کرم تا شکلاتی، قرمز، لیمویی و مشکی تولید می‌شوند.

خرید چسب کاشی

نصب سنگ اسلب با چسب کاشی

نصب سنگ اسلب با چسب کاشی یک روش ساده و سریع برای نصب سنگ اسلب روی دیوار یا کف است. این روش برای سنگ‌های اسلب با ابعاد بزرگ و سنگین نیز مناسب است.

مراحل نصب سنگ اسلب با چسب کاشی :

سطح کار را آماده کنید. سطح کار باید تمیز، خشک و عاری از هرگونه چربی، گرد و غبار و آلودگی باشد. در صورت نیاز، سطح کار را با استفاده از تیشه و ماله تسطیح کنید.
چسب کاشی را آماده کنید. چسب کاشی را مطابق با دستورالعمل سازنده آماده کنید.
چسب را روی سطح کار بمالید. چسب را با استفاده از ماله دندانه‌دار روی سطح کار بمالید. مقدار چسب باید به گونه‌ای باشد که سنگ اسلب به طور کامل روی آن قرار گیرد.
سنگ اسلب را روی چسب قرار دهید. سنگ اسلب را با دقت روی چسب قرار دهید و آن را با فشار کمی فشار دهید.
سنگ اسلب را تراز کنید. از یک تراز برای اطمینان از تراز بودن سنگ اسلب استفاده کنید.
سنگ اسلب را محکم کنید. از یک چکش لاستیکی برای محکم کردن سنگ اسلب روی چسب استفاده کنید.

نکات مهم در نصب سنگ اسلب با چسب کاشی و سرامیک :

از چسب کاشی مناسب برای سنگ اسلب استفاده کنید. چسب کاشی باید دارای چسبندگی بالا و مقاومت در برابر رطوبت باشد.
چسب را به طور یکنواخت روی سطح کار بمالید. این کار باعث می‌شود که سنگ اسلب به طور کامل روی چسب قرار گیرد و از ایجاد حباب هوا جلوگیری می‌کند.
سنگ اسلب را بلافاصله پس از قرار دادن روی چسب محکم کنید. این کار باعث می‌شود که چسب به خوبی به سنگ اسلب بچسبد.


زمان خشک شدن چسب کاشی:

زمان خشک شدن چسب کاشی به نوع چسب و شرایط محیطی بستگی دارد. معمولاً چسب کاشی ظرف چند ساعت خشک می‌شود. اما برای اطمینان از خشک شدن کامل چسب، حداقل 24 ساعت صبر کنید.

قیمت سنگ های اسلب 

قیمت سنگ‌های اسلب به عوامل متعددی وابسته است. جنس، ضخامت، و ابعاد سنگ از مهمترین این عوامل هستند، و از آنجا که ابعاد بزرگتر به معنای مصرف بیشتر مواد است، قیمت به طبیعتاً افزایش می‌یابد. همچنین، اصالت سنگ و مشخصات داخلی یا خارجی نیز تأثیرگذارند. جهت برش سنگ (موجدار یا بی موج)، نوع فرآوری، بوک مچینگ، تقاضای بازار و حجم سفارش نیز از عوامل دیگری هستند که بر قیمت تأثیر می‌گذارند.

به علاوه، اگر سنگ‌های اسلب را به صورت مستقیم از تولیدکننده تهیه کنید به جای انتقال از واسطه‌ها، احتمالاً به خرید مقرون به صرفه‌تری دست خواهید یافت.

سخن پایانی 

سنگ اسلب انتخاب عالی برای دکوراسیون تی وی روم و پشت تلویزیون می‌باشد. انتخاب نوع سنگ، به سلیقه شما، سبک چیدمان تی وی روم، و البته بودجه شما بستگی دارد. حتی ممکن است شما به سرامیک اسلب برای پشت تلویزیون خود تمایل داشته باشید. سپس با استفاده از نورپردازی مناسب، به زیبایی سنگ اسلب پشت تلویزیون بیفزایید. 

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید