X

مزایا و معایب استفاده از چسب کاشی

02188033842 دفتر مرکزی
مزایا و معایب چسب کاشی

چسب کاشی و سرامیک تنها در ساختمان سازی کاربرد ندارد بلکه با گذر زمان در صورت نیاز به تعمیر کاشی از چسب مخصوص آن به کار گرفته می شود. ما در این فروشگاه شیمی مشکات متنوع ترین و با کیفیت ترین مدل های چسب کاشی را در اختیارتان قرار داده ایم تا بتوانید متناسب با کارایی و بودجه ای که در نظر گرفته اید، محصول مناسب را خریداری نمایید. در این مقاله سعی کردیم به مزایا و معایب چسب کاشی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی بپردازیم.

شیمی مشکات
شیمی مشکات

معایب چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی از کاربردی ترین مصالح موجود در ساختمان سازی برای اتصال سرامیک به کف دیوار و زمین است که در دو مدل خمیری و پودری با مقاومت بالا طراحی شده و برای حمام و دستشویی در بازسازی ساختمان و نوسازی بدون تخریب، نقش موثری دارد. امروزه این ماده شیمیایی امروزه جایگزین دوغاب و سیمان برای چسباندن کاشی و سرامیک شده است.

چسب کاشی چیست؟

ماده ای چسبنده ای با ساختار سیمان پرتلند غیر آلی پلیمری بوده که با ذرات دانه ای و مواد شیمیایی اصلاح شده با پایه سیمان، تقویت شده با پلیمر، سنگ سیلیکای درجه بندی شده، رزین های مصنوعی به همراه تقویت کننده چسب و حاوی مواد شیمیایی مخصوص جهت افزایش چسبندگی و کارپذیری تولید و مصرف می گردد.

بهترین مارک چسب کاشی را از فروشگاه شیمی مشکات خریداری نمایید.

ویژگی چسب کاشی

انواع چسب کاشی

  1. سرعت بالا در اجرا
  2. مقاومت در برابر باکتری
  3. نیاز به نیروی کار کمتر و صرف هزینه پایین تر
  4. قیمت مناسب و اقتصادی
  5. بدون نیاز به تهیه ملات
  6. استحکام بالا و مقاوم در برابر نفوذ آب
  7. مانع رشد انواع قارچ و کپک می شود

چسب کاشی چه کاربردی دارد؟

از کاربرد چسب کاشی می توان به اتصال سرامیک و کاشی در کف و دیوار استخر، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و حتی نمای بیرونی ساختمان اشاره کرد. در محیط هایی که دارای فضایی با رطوبت و آب می باشد برای جلوگیری از رشد انواع قارچ و کپک، نفوذ آب به سطح زیرین کاشی، کاربرد دارد. جهت خرید چسب کاشی ضد آب با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

معایب استفاده از چسب کاشی

کاربرد چسب کاشی

  1. یکی از معایب چسب کاشی نفوذ آب به سطح زیرین است مگر آن که نوع ضد آب این محصول را خریداری کنید.
  2. اگر سطح کاشی قدیمی شکسته و برآمده شده باشد، نمی توان از کاشی چسبی استفاده کرد.
  3. اگر برخی کاشی ها جدا شده باشند، استفاده از چسب برای نصب کاشی روی سطح قبلی امکان پذیر نیست.
  4. زمانی که کاشی رو کاشی با استفاده از چسب نصب شود، نتیجه افزایش ارتفاع کف آشپزخانه یا سرویس بهداشتی را به همراه دارد. در این حالت باید ارتفاع درب ها یا کابینت ها تنظیم شود و ممکن است کل پروژه نوسازی طولانی شود.

چسب کاشی بهتر است یا ملات سیمان؟

چسب کاشی چیست؟

با توجه به آگاهی از مزایای چسب کاشی به این نتیجه رسیده اید که در ساختمان سازی فقط از این ماده چسبنده استفاده می کنند در صورتی که استفاده از ملات سیمان از لحظ زمان و هزینه نسبت به چسب کاشی به صرفه تر است و همچنان در ساختمان سازی از ملات دوغاب و سیمان استفاده می شود تنها در بازسازی و نوسازی مجدد برای صرفه جویی در زمان چسباندن سرامیک، چسب کاشی به کار گرفته می شود.

چسب خمیری بهتر است یا چسب پودی؟

چسب خمیری متشکل از مواد معدنی است که به صورت خمیری بسته می شود اما برای محیط های مرطوب توصیه نمی شود اما چسب پودری برپایه مواد آلی هستند که از ترکیب سیمان پورتلند و مواد پلیمری مخصوص ساخته می‌شوند که در بازار به صورت پودری بسته بندی شده و برای هر نوع محیطی قابلیت استفاده دارد.

مدت زمان خشک شدن چسب کاشی؟

بهترین چسب کاشی

چسب کاشی با توجه به مدل های مختلفی که دارد، زمان خشک شدن هر یک از آن ها باهم متفاوت است برای مثال چسب پودری بعد از ۲۴ ساعت بسیار مقاوم می‌شود اما به طور کلی چسب کاشی در دمای محیط (حدود 20 درجه سانتیگراد) بعد از گذشت 3 ساعت خشک می شود در صورتی هم که از این ماده چسبنده برای شستشو و یا سوراخ کردن کاشی نصب شده روی کاشی قدیمی استفاده کرده اید، بهتر است 2 تا 3 روز صبر کنید. یکی از موثر ترین راه حل ها برای بالا بردن میزان استحکام چسب کاشی، استفاده از مقداری چسب بتن در داخل این مواد شیمیایی می باشد.


  • چسب کاشی چه مزایایی دارد؟

    از مهم ترین ویژگی چسب کاشی می توان به بالا بردن دوام و ماندگاری سرامیک و کاشی در هر نوع شرایط آب و هوایی، زلزله، رطوبت، برخورد با آب و مواردی مشابه، اشاره کرد.

  • معایب چسب کاشی در ساختمان سازی چیست؟

    زمانی که کاشی رو کاشی با استفاده از چسب نصب شود، نتیجه افزایش ارتفاع کف آشپزخانه یا سرویس بهداشتی را به همراه دارد. در این حالت باید ارتفاع درب ها یا کابینت ها تنظیم شود و ممکن است کل پروژه نوسازی طولانی شود.

  • زمان خشک شدن چسب کاشی چقدر است؟

    چسب کاشی در دمای محیط (حدود 20 درجه سانتیگراد) بعد از گذشت 3 ساعت خشک می شود در صورتی هم که از این ماده چسبنده برای شستشو و یا سوراخ کردن کاشی نصب شده روی کاشی قدیمی استفاده کرده اید، بهتر است 2 تا 3 روز صبر کنید.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید