X

چرا باید از سنگ برای نمای ساختمان استفاده کنیم ؟

02188033842 دفتر مرکزی
چرا باید از سنگ برای نمای ساختمان استفاده کنیم ؟

مصالح سنگی به صورت گسترده در فعالیت‌های مختلف عمرانی به کار می‌روند. این مواد سنگی به انواع مختلف و به منظور انجام وظایف متنوع در عرصه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امروزه با وجود تولید انواع چسب کاشی که مناسب چسابندن سنگ هم میباشند ، نصب سنگ ها در نما بسیار آسان شده است .

شیمی مشکات
شیمی مشکات

چرا باید از سنگ برای نمای ساختمان استفاده کنیم ؟ 

مصالح سنگی به صورت گسترده در فعالیت‌های مختلف عمرانی به کار می‌روند. این مواد سنگی به انواع مختلف و به منظور انجام وظایف متنوع در عرصه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه، سنگ‌های ساختمانی به عنوان یک نوع از مصالح سنگی مطرح هستند. این سنگ‌ها به دلیل ویژگی‌های مناسبی که دارند، کاربردهای بسیار گسترده‌ای در معماری و نمای ساختمان‌ها در مناطق شهری دارند. تعاریف مختلفی برای اصطلاح "سنگ ساختمانی" توسط پژوهشگران مختلف ارائه شده است. به عنوان یک تعریف ساده و مختصر، می‌توانیم بگوییم که سنگ ساختمانی سنگی است که از منابع طبیعی استخراج شده و سپس به اندازه و ابعاد مختلف برش داده می‌شود. پس از انجام فرآیندهای فراوری، این سنگ‌ها در اقسام مختلف ساختمانی به کار می‌روند.

امروزه با وجود تولید انواع چسب کاشی که مناسب چسابندن سنگ هم میباشند ، نصب سنگ ها در نما بسیار آسان شده است .

معرفی چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک و سنگ یک ماده چسبنده است که برای نصب کاشی، سرامیک و سنگ روی سطوح مختلف استفاده می‌شود. این چسب‌ها معمولاً بر پایه سیمان، رزین و مواد افزودنی هستند. چسب کاشی و سرامیک و سنگ در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام برای کاربرد خاصی مناسب هستند.

انواع چسب کاشی و سرامیک و سنگ

چسب کاشی و سرامیک معمولی: این چسب برای نصب کاشی و سرامیک روی سطوح خشک و صاف استفاده می‌شود.
چسب کاشی و سرامیک ضد آب: این چسب برای نصب کاشی و سرامیک در محیط‌های مرطوب مانند حمام و آشپزخانه استفاده می‌شود.
چسب کاشی و سرامیک پرسلانی: این چسب برای نصب کاشی و سرامیک پرسلانی با ابعاد بزرگ استفاده می‌شود.
چسب کاشی و سرامیک سنگی: این چسب برای نصب سنگ‌های طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود.

خرید چسب کاشی

جهت خرید انواع چسب کاشی و سرامیک و سنگ میتوانید به شیمی مشکات مراجعه فرمایید . 

در مناطق شهری، به همراه مصالح دیگر مانند آجر، بتن، شیشه، و ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی، استفاده از سنگ‌های ساختمانی نیز در طراحی و اجرای نمای ساختمان‌ها جایگاه خاصی دارد. هر یک از این گروه‌های سنگ‌های ساختمانی دارای خصوصیات فیزیکی و ویژگی‌های مکانیکی خاصی هستند. از این رو، در راستای توسعه پایدار در فضاهای شهری، ضروری است که قبل از استفاده از سنگ‌های ساختمانی در انواع مختلف ساختمان، ویژگی‌های فیزیکی و پارامترهای مکانیکی آنها دقیقاً مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.


علت استفاده از سنگ ساختمانی چیست ؟ 


از جمله دلایل مناسبی که سنگ‌ها را برای استفاده در نمای ساختمان ترجیح می‌دهند، عبارتند از:

عدم تغییر رنگ و جذب گرد و غبار
مقاومت در برابر رطوبت
تنوع در رنگ و جنس
فراوانی و در دسترس بودن
عمر طولانی
مقاومت در برابر عوامل جوی و شرایط طبیعی
استحکام فشاری
مقاومت در برابر ضربه و سایش و ویژگی‌های دیگر
سنگ‌های ساختمانی و تزیینی، به ویژه سنگ‌های آهکی، از جهت سختی مناسب، قابلیت ساب و برش، تنوع گسترده در انواع سنگ‌ها، مقاومت بالا، استخراج آسان، عدم امکان آلتره شدن، و ذخائر غنی شناخته می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث شده که سنگ‌های آهکی جایگاه مهمی در زمینه‌های سنگ‌های ساختمانی و تزیینی داشته باشند.

در زمینه دوام و مقاومت سنگ نما، عواملی همچون تغییرات جوی، باران‌های اسیدی، وزش باد، و تغییرات اقلیمی حاکم بر منطقه نقش دارند. بنابراین، ضرور است که تأثیر این عوامل بر روی انواع مختلف سنگ‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا سنگ مناسب‌تری از نظر دوام و مقاومت انتخاب شود. انجماد و ذوب آب نیز از عوامل مؤثر بر دوام سنگ‌ها هستند. انجماد آب در داخل حفرات و ترک‌های ریز سنگ باعث افزایش حجم آب می‌شود که فشار به حفرات و ترک‌ها وارد می‌کند و از این رو، حفرات و ترک‌ها توسعه بیشتری می‌یابند.

با توجه به تأثیر شرایط تشکیل سنگ‌ها بر خصوصیات فیزیکی و مکانیکی آنها، انواع مختلف سنگ‌ها از جمله سنگ‌های کربناته، در محیط‌های مختلف، رفتارهای مقاومتی و دوام متفاوتی از خود نشان می‌دهند. سنگ‌های کربناته، به ویژه سنگ مرمریت، امروزه به عنوان سنگ تزیینی و نما به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، و در ادامه ویژگی‌های فیزیکی این نوع سنگ‌ها ذکر شده است. این سنگ‌ها نه تنها در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند.

همچنین، با افزایش روزافزون جمعیت و افزایش تعداد خودروها، کارخانجات صنعتی، و نیروگاه‌ها، تاسیسات تولیدی که به عنوان منابع اصلی انتشار آلاینده‌ها در سطح شهرها، به ویژه در شهرهای بزرگ، عمل می‌کنند، افزوده می‌شود. این آلاینده‌های موجود در هوا، تأثیر مهمی در ایجاد باران‌های اسیدی و تشکیل محلول‌های سولفاته در جو دارند.

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید