X

چطور دیوار را برای کاشی کاری آماده کنیم ؟

02188033842 دفتر مرکزی
چطور دیوار را برای کاشی کاری آماده کنیم ؟

برای آماده‌سازی دیوار برای کاشی‌کاری، بسته به نوع سطح دیوار و روش‌های مورد استفاده، از محصولات مختلفی استفاده می‌شود. برای کاشی کاری دیوار میتوانید از چسب کاشی تولید شده توسط شیمی مشکات استفاده کنید تا نصب با کیفیت بالا را تجربه کنید . 

شیمی مشکات
شیمی مشکات

چطور دیوار را برای کاشی کاری آماده کنیم ؟ 

کلید موفقیت در کار کاشی کاری دیوار، در ارزیابی و آماده‌سازی سطحی است که کاشی‌ها را نصب کنید . هر گونه غفلت در آماده‌سازی سطح می‌تواند اختلالاتی را در کار کاشی‌کاری ایجاد کرده و به مشکلاتی منجر شود.

نصب کاشی بدون آماده‌سازی کافی سطح دیوار، به ریزش کاشی منتهی خواهد شد. به همین دلیل ، برای آماده‌سازی دیوار برای کاشی‌کاری، بسته به نوع سطح دیوار و روش‌های مورد استفاده، از محصولات مختلفی استفاده می‌شود. برای کاشی کاری دیوار میتوانید از چسب کاشی تولید شده توسط شیمی مشکات استفاده کنید تا نصب با کیفیت بالا را تجربه کنید . 

چگونه دیوار را برای کاشی کاری آماده کنیم ؟ 

مراحل کاشی کاری دیوار بسته به ویژگی‌های مختلف شامل نوع سطح کاشی، نوع کاشی‌های مورد استفاده و محل انجام کار متفاوت خواهد بود. با این حال، در ادامه مراحل اولیه برای آماده‌سازی دیوار برای کاشی کاری آمده است:

حذف تمامی میخ‌ها، پیچ‌ها، قلاب‌های عکس و اتصالات دیواری.

از روی دیوار گچ سست را بردارید.

کاغذ دیواری قدیمی را حذف کنید.

هر شکاف یا سوراخی در دیوار پر کنید.

دیوار را بررسی کنید تا مشخص شود آیا همسطح است یا نه.

در صورت نیاز، سطح دیوار را با سنباده تراشیده و صاف کنید.

تمام گرد و غبار را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید و دیوارها را پاک کنید.

بعد از اتمام این مراحل اولیه، می‌توانید به کار کاشی کاری بروید.

آماده سازی اصول 

کاشی‌های دیواری را می‌توانید بر روی سطوح مختلفی نصب کنید، شرطی که سطح همسطح باشد و به درستی آماده شده باشد. بی‌توجهی به مرحله آماده‌سازی ممکن است منجر به شکست یا جدا شدن کاشی‌ها از دیوار شود.

توجه: تکنیک لایه‌بندی به این معناست که ابتدا یک لایه فیلر زده و منتظر می‌مانید تا خشک شود، سپس لایه بعدی را زده و ادامه می‌دهید.
برای شروع نصب کاشی دیواری، از برنامه‌ریزی مناسبی استفاده کنید.

اندازه‌گیری دقیق سطح را انجام دهید.

تعداد کاشی‌های مورد نیاز خود را محاسبه کنید.

در صورت شکست چند درصد از کاشی‌ها، 10 درصد بیشتر را نیز خریداری کنید تا احتیاط کنید.

نگه‌داشتن تعداد کمی اضافی کاشی معمولاً در مواقعی که نیاز به تعمیر یا جایگزینی دارید، مفید است، به خصوص در مواردی که الگو و طرح کاشی اهمیت دارد. به این ترتیب، نیاز به یافتن دقیقاً همان دسته یا مدل کاشی معادل را در آینده کاهش می‌دهید، که ممکن است بعد از مدتی (مثلاً 6 ماه تا 1 سال پس از نصب) دیگر در دسترس نباشد.

خرید چسب کاشی

انتخاب بهترین چسب کاشی و سرامیک

در بازار، انواع مختلفی از چسب‌ها برای نصب کاشی‌ها وجود دارد و انتخاب نادرست ممکن است مشکل‌ساز باشد. به طور کلی، کاشی‌های دیواری متنوعی شامل سرامیک، سنگ طبیعی، روکش سنگ، چینی، شیشه و غیره دارند، و هر نوع کاشی دارای ویژگی‌های خاص خود است. بنابراین، انتخاب مناسب‌ترین چسب کاشی برای هر نوع کاشی متفاوت است. در این راستا، دو نوع اصلی چسب کاشی در بازار وجود دارند که عبارتند از : 

چسب کاشی خمیری : این چسب کاشی آماده مصرف می باشد اما استاد کاران با تجربه از چسب کاشی پودری استفاده میکنند. 

چسب کاشی پودری : این چسب کاشی به صورت پودری تولید شده و با ترکیب آب قابل استفاده می باشند. همچنین چسب کاشی پودری امکان استفاده برای انواع کاشی های اسلب ، پرسلان و حتی سنگ فابل استفاده میباشد . 


استفاده از چسب ضد آب برای کاشی‌کاری، به ویژه توسط کاشی‌کارهای حرفه‌ای، بسیار مفید است. این نوع چسب به سرعت خشک می‌شود و این امکان را به شما می‌دهد که موقعیت کاشی‌ها را به راحتی تنظیم کنید. بگیرید که آیا در حال کاشی‌کاری حمام یا آشپزخانه خود هستید، چسب مورد استفاده باید دارای ویژگی ضدآب باشد.

برای تراز کردن دیوار، از یک تکه چوب مسطح بلند استفاده کنید و آن را بر روی دیوار بلغزانید. دقت کنید که آیا دیوار صاف است یا نه. برآمدگی‌هایی که بیش از 4 یا 5 میلی‌متر نیستند، مشکلی ندارند، اما هر چیزی بیشتر از این نیاز به توجه دقیق‌تر دارد. در صورتی که دیوار صاف نباشد، چسب کاشی ممکن است چسبندگی خود را از دست بدهد. همچنین به خاطر داشته باشید که اگر لایه چسب بسیار ضخیم باشد، ممکن است وزن کاشی‌ها را بدون توجه به نوع زیرساخت (بتن، تخته‌سیمانی، تخته سه لا یا دیوار خشک) تحمل نکند.

سطوح مختلف مانند بتن، تخته‌سه‌لا، دیوار خشک یا رنگ‌شده نیاز به آماده‌سازی قبلی دارند. مثلاً گچ تازه باید حداقل 30 روز زمان برای خشک شدن داشته باشد و سطوح چوبی می‌توانند از یک لایه رنگ پلی‌اورتان قبل از کاشی‌کاری استفاده کنند.

باید به یاد داشته باشید که آجر خام، بلوک و سیمان اغلب هموار نیستند  و برای کاشی‌کاری باید یا سطح را رندر کرد یا از تخته پشتی کاشی استفاده نمود.

در این موارد، تخته پشتی کاشی را با دقت انتخاب کرده و استفاده کنید. انواع مختلفی از تخته پشتی کاشی وجود دارد مانند سیمان، فیبر، گچ شیشه‌ای و دیوار خشک مقاوم در برابر آب. تخته‌های پشتی کاشی ضد آب به خصوص مناسب برای مناطق مرطوب نزدیک به سینک و حمام هستند. اگر از تخته پشتی کاشی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آنها به صورت محکم به دیوار متصل شده باشند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید