X

ابزارآلات مهم کاشی کاری

02188033842 دفتر مرکزی
ابزارآلات مهم کاشی کاری

در نظر داشته باشید که یکی از ویژگی‌های برجسته کاشی کاران حرفه ای ، استفاده صحیح از ابزارهای مناسب در کاشی کاری است. به دلیل اهمیت بسیار این مسئله، در این مقاله از وب‌ سایت شیمی مشکات ، به معرفی پنج ابزار کاشی کاری و محصولات مصرفی در فرآیند نصب کاشی و سرامیک مانند چسب کاشی پرداخته‌ شده است .

شیمی مشکات
شیمی مشکات

ابزارآلات مهم کاشی کاری 

کاشی و سرامیک از مصالح پرکاربردی هستند که برای پوشش سطوح ساختمانی مانند کف، دیوارها و نماها استفاده می شوند . دارای دوام بالایی در برابر عوامل مختلف نظیر رطوبت، حرارت و نفوذ میکروب‌ها و آلودگی‌ها می‌باشند. به همین دلیل در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی، سازندگان تمایل دارند تا کاشی‌کاری را با کیفیت بالا و به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. 

کیفیت و دوام سطوح کاشی‌کاری به عواملی مانند مشخصه مواد، تخصص و تجربه اساتید کار و همچنین ابزارهای مورد استفاده،بستگی دارد. در نظر داشته باشید که یکی از ویژگی‌های برجسته کاشی کاران حرفه ای ، استفاده صحیح از ابزارهای مناسب در کاشی کاری است. به دلیل اهمیت بسیار این مسئله، در این مقاله از وب‌سایت شیمی مشکات ، به معرفی پنج ابزار کاشی کاری و محصولات مصرفی در فرآیند نصب کاشی و سرامیک مانند چسب کاشی پرداخته‌ شده است . 

مصالح جدید کاشی کاری 

قبلا برای چسباندن و بندکشی کاشی و سرامیک از ملات های سیمانی استفاده میشد . اما با تولید کاشی و سرامیک متنوع و پرسلان،  ملات های سیمانی به دلیل معایبی که داشتند دیگر منسوخ شده اند . امروزه از چسب کاشی و سرامیک و پودر بندکشی برای کاشی کاری استفاده میشود. 

چسب کاشی و سرامیک : این چسب ها به صورت تخصصی برای نصب انواع کاشی و سرامیک و سنگ استفاده میشوند. به دلیل مزایایی مانند قدرت چسبندگی بالا و مقاومت در برابر رطوبت بسیار کاربردی هستند. شرکت شیمی مشکات با تولید انواع چسب کاشی و سرامیک ، نتیجه ای لذت بخش را به شما هدیه میبخشد . برای خرید انواع چسب کاشی  با کارشناسان ما در ارتباط باشید . 

چسب کاشی در کاشی کاری

پودر بندکشی کاشی و سرامیک : فواصل بین کاشی و سرامیک باید با پودر بندکشی پر شود تا از آلودگی و آسیب به ملات و کاشی و سرامیک جلوگیری شود. شرکت شیمی مشکات با تولید پودر بندکشی ضدآب و آنتی باکتریال ، علاوه بر زیبایی به دوام کاشی و سرامیک شما می افزاید . برای خرید پودر بندکشی ضدآب کافی است با شماره 02188066363 تماش حاصل فرمایید . 

پودر بندکشی در کاشی کاری

ابزارآلات مخصوص نصب کاشی و سرامیک 

برای اجرای صحیح فرآیند نصب کاشی و سرامیک، مراحل مختلفی از جمله آماده‌سازی سطح پایه، ترازبندی، آماده‌سازی ملات یا چسب کاشی و سرامیک ، اعمال آن با استفاده از ماله، چسباندن کاشی و سرامیک، فاصله‌گذاری و ... باید توسط افراد متخصص انجام گیرد.در اینجا به معرفی 5 ابزار مهم و کاربردی کاشی و کاری میپردازیم . 

همچنین بدانید : آشنایی با محصولات شیمیایی ساختمان

1-چکش پلاستیکی 

چکش پلاستیکی به عنوان یک ابزار اساسی در کارهای نصب کاشی، سرامیک و سنگ شناخته می‌شود. این ابزار کارآمد برای کاشی‌کاران و متخصصان ساختمانی حائز اهمیت است. در مرحله اول، پنل‌های کاشی یا سرامیک روی سطح با استفاده از چسب کاشی و سرامیک یا ملات قرار می‌گیرند. سپس، تکنیکی به نام "تراز کردن با ضربه" با استفاده از چکش پلاستیکی به کار می‌رود. در این فرآیند، ابتدا اندازه‌گیری دقیقی از صفحه کاشی صورت می‌گیرد تا پنل‌ها به درستی قرار گیرند . همچنین باید شدت ضربه کم باشد تا به کاشی و سرامیک ها آسیبی نرسد. 

2-دستگاه بریدن کاشی و سرامیک 

یک ابزار مهم و کاربردی در صنعت کاشی کاری است که بسته به کیفیت و قدرت ، انواع محتلفی دارد اما در کل به دستی و برقی تقسیم میشوند. 

این ابزارها برای برش دقیق و با کیفیت کاشی و سرامیک به اندازه‌های مشخص به کار می‌روند. به عنوان مثال، در مناطق کنج و کناره‌های ساختمان که قطعات کامل را نمی‌توان به‌کار برد، ابتدا اندازه‌گیری‌های لازم با استفاده از خط‌کش و الگوهای خاص انجام می‌شود و سپس کاشی به شکل و ابعاد مورد نیاز برش می‌خورد. نوع دستگاه برش مستقیما بر کیفیت و زیبایی سطح کاشی‌کاری در پایان کار تأثیر دارد و باید بر اساس نوع کاشی و سرامیک انتخاب شود. 

3-همتراز کننده کاشی و سرامیک 

همتراز کننده های کاشی و سرامیک شامل :  کلیپس، گوه و انبر ویژه، در واقع کاربردی ترین ابزار کاشی کاری است .  عدم ترازی پنل‌ها در سطح کاشی‌کاری و باقی‌ماندن هوا در فضای میانی چسب و کاشی، از جمله مشکلات بزرگی هستند که ناشی از کاستی‌های اجرایی محسوب می‌شوند. با استفاده از سامانه ترازکننده، این مشکلات به سهولت قابل اصلاح هستند.

4-قاپک

منتقل کردن پنل‌های با مساحت متوسط تا بزرگ، مشکل و چالش‌برانگیز است و به‌منظور انجام این کار از وسیله‌های ویژه برای کار با سرامیک استفاده می‌شود. قاپک یا وکیوم، ابزاری است که با ایجاد فشار کمی و مکش به سطح کاشی یا سرامیک متصل می‌شود و با کمک آن می‌توان به‌طور آسان پنل‌ها را جابجا کرده و آن‌ها را به شیوه‌ای مطمئن و استوار نصب کرد.

5-جداکننده کاشی و سرامیک 

رعایت کردن فاصله های منظم بین کاشی‌های یک سطح و تطابق در اندازه بندها، به عنوان یکی از عوامل بسیار مؤثر در حفظ زیبایی، اتحاد و کیفیت نهایی سطوح کاشی‌کاری محسوب می‌شود. در حال حاضر، برای نصب سریع و آسان کاشی و سرامیک از وسیله‌ی نوین کاشی‌کاری به نام "جداکننده" یا "اسپیسر" با اشکال و اندازه‌های متنوع مانند پلاس یا صلیب، استفاده می‌شود.

 

 

 

 


 

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید