X

آماده سازی پودر بندکشی کاشی و سرامیک

02188033842 دفتر مرکزی
آماده سازی پودر بندکشی کاشی و سرامیک

امروزه در صنعت کاشی و سنگ کاری ، پودر بندکشی یکی از رایج ترین مصالح ساختمانی می باشد . همچنین امروزه با استفاده از پودر بندکشی ضدآب که بالاترین کیفیت را دارد ، میتوانید به نتیجه ای زیاد و در عین حال بادوام برسید . برای خرید پودر بندکشی میتوانید با شیمی مشکات تماس حاصل فرمایید .

شیمی مشکات
شیمی مشکات

آماده سازی پودر بندکشی کاشی و سرامیک 

امروزه در صنعت کاشی و سنگ کاری ، پودر بندکشی یکی از رایج ترین مصالح ساختمانی می باشد .  پودر بندکشی با ترکیب آب به صورت خمیری برای کاشی و سرامیک ، سنگ و آجر مورد استفاده قرار می گیرد. اما استفاده صحیح آن برای داشتن نتیجه مطلوب هنوز بین نصابان یک چالش می باشد . مهمترین نکته در استفاده از پودر بندکشی این است که آب زیاد استفاده نشود ، زیرا دوام و استکاح پودر بندکشی را پایین می آورد. همچنین امروزه با استفاده از پودر بندکشی ضدآب که بالاترین کیفیت را دارد ، میتوانید به نتیجه ای زیاد و در عین حال بادوام برسید . برای خرید پودر بندکشی ضدآب میتوانید شیمی مشکات تماس حاصل فرمایید . 

خرید پودر بندکشی

 

نحوه صحیح بندکشی کاشی و سرامیک 

ابزارهایی که برای بندکشی کاشی وسرامیک استفاده میشود ، عبارتند از : 

  1. سطل
  2. درزگیر
  3. ماله مخصوص حاشیه‌ها
  4. کاردک
  5. حوله میکروفیبر
  6. جاروبرقی
  7. اسفنج کاشی کاری
  8. تیغ موکت بُری
  9. درزبند

بهتر است ، اول به صورت آزمایشی یک نمای کلی آماده کنید تا نتیجه کار را ببینید . مثلا میتوانید از تخته هایی با ابعاد 10 در 10 بر روی کاشی و سرامیک استفاده کنید . در اینجا مراحل استفاده صحیح بندکشی کاشی و سرامیک را کامل توضیح میدهیم . 

در ادامه، به هفت مرحله جهت اجرای صحیح ملات بندکشی اشاره می‌شود.

1-تمیز کردن بندها 

در ابتدا درزهای کاشی وسرامیک را با جارو برقی تمیز کنید . همچنین با استفاده از کاردک می توانید خطوط را تمیز کنید . در نظر داشته باشید که نباید فشار زیادی به خطوط کاشی و سرامیک وارد کنید . برای اینکه در آخر کار نیاز به تمیز کاری کمتری داشته باشید میتوانید فاصله بین دیوار و کاشی را چسب بزنید تا کثیف نشود. 

2-مخطوط کردن پودر بندکشی کاشی و سرامیک 

پودر بندکشی را باید طوری مخلوط کنید تا هیچ پودری در آخر سطل باقی نماند . توجه داشته باشید که اصلا از مته جهت ترکیب پودربندکشی استفاده نکنید . همچنین غلظت ملات بندکشی باید شبیه کرده بادام زمینی باشد. اجازه دهید دوغاب 10 دقیقه بماند تا خشک شود. 

3-پخش کردن ملات بندکشی 

باید تمام عمق درزهای کاشی و سرامیک را پر کنید و ملات بندکشی کشی را به صورت مورب در روی تمام کاشی ها بمالید .

خرید پودربندکشی

4-پاک کردن ملات های اضافی از روی کاشی و سرامیک 

بهتر است ملات را با جرکت مارپیچی پاک کنید . این کار باعث میشود ملات به صورت یکنواخت پخش شود. در واقع هدف این است که ملات اضافی از روی سطوح پاک شود. 

5-تمیز کردن سطوح با استفاده ازاسفنج 

بعد از گذشت 20 الی 30 دقیقه و سفت شدن ملات  ، با استفاده از یک اسفنج نم دار ( خیس نباشد ) روی کاشی ها را به صورت مورب پاک کنید . با این کار تمام لک های روی کاشی و سرامیک کاملا تمیز میشود. 

خرید پودر بندکشی ضدآب

6-تمیز کردن خطوط بندکشی 

برای داشتن خطوط بندکشی صاف و یکدست باشد و بدون هیچ ناهمواری ، با استفاده از اسفنج به آرامی روی خطوط بندکشی را فشار دهید .

7-خشک کردن سطوح با حوله 

بعد از خشک شدن درزها با استفاده از یک حوله میکروفایبر روی سطوح را کاملا تمیز کنید . 

نکته : بهتر است همیشه مقداری ملات اضافه داشته باشید . 

رنگ پودر بندکشی هماهنگ با رنگ کاشی و سرامیک 

اگر از کاشی و سرامیک سفید در حمام یا سرویس بهداشتی استفاده می کنید . بهتر است از پودر بندکشی سفید استفاده کنید زیرا باعث یکدست شدن سطح می شود و همچنین نمایی ساده و شیک ایجاد میکند. به همین دلیل استفاده از این طرح بسیار رایج می باشد . 

همچنین برای بزرگ نمایی فضاهای کوچک می توانید از پودر بندکشی سفید و یا طوسی استفاده کنید . استفاده از رنگ های بندکشی میتواند جلوه ای متفاوت و منحصر به فرد به کاشی و سرامیک شما می دهد. اما نکته مهم تمیز کردن و یکدست کردن سطوح است تا به نتیجه دلخواه برسید . 

 

 

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید