X

بررسی تفاوت چسب کاشی خمیری و پودری

02188033842 دفتر مرکزی
تفاوت های چسب کاشی خمیری و پودری در چیست؟ کدام بهتر است؟

اگر قصد راه اندازی صنعت ساختمان سازی را دارید نیاز است با تمامی مصالح و مواد مصرفی در این حوزه به خصوص چسب کاشی آشنا شوید که از پرکاربرد ترین محصولات در بازار محسوب می شود. ما در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت چسب کاشی خمیری و پودری به همراه ویژگی هریک از آن ها بپردازیم با شیمی مشکات همراه باشید.

شیمی مشکات
شیمی مشکات

قبل از تولید چسب کاشی، برای چسباندن کاشی و سرامیک به دیوار و کف از روش های سنتی استفاده می کردند که دارای معایب های زیادی بود به طوری که با نفوذ کمی آب به راحتی از سطحی که به آن وصل شده بودند، از محل نصب جدا می شدند. با توجه به کاربردی که کاشی ها در صنعت ساختمان سازی دارد و در نقاط مختلف به کار برده می شود نیاز است که از استحکام، مقاومت و چسبندگی بالایی برخوردار باشد که در طی این مراحل  کاربرد دارد.

چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی نوعی ماده ی چسبنده ای با قابلیت مقاومت بالا در مقابل گرما و سرما، آب است و از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشد که در دو مدل پودری و خمیری توسط فروشگاه شیمی مشکات به عرضه می رسد. میزان چسبندگی این ماده کاملا بستگی به نوع چسب، مدل، برند، مقدار استفاده از چسب، به کارگیری از تکنیک های ریختن چسب در سطح، دارد.

کاربرد چسب کاشی و سرامیک

کاربرد چسب کاشی

از چسب سرامیک و کاشی برای چسباندن تکه های سرامیک به سطح دیوار آشپزخانه، سطح کف در خانه، دفتر کار، سالن آرایشگاه، استخر شنا و سایر مکان های مشابه استفاده می شود. برای آن که بتوانید آن نتیجه مطلوب را از عملیات چسباندن کاشی به دست آورید حتما بهترین مارک چسب کاشی و   را خریداری نمایید.

انواع چسب کاشی به همراه کاربرد آن ها

کاربرد چسب پودری

استفاده از این چسب ها برای نصب کاشی و سرامیک بر روی سطوح بتنی و رنگ شده توصیه می شود. در قسمت هایی از خانه که رطوبت و گرما زیاد است از چسب کاشی پودری استفاده می شود. برای نصب کاشی تازه روی کاشی بسیار قدیمی می توان  به این صورت از چسب کاشی پودری استفاده کرد. در حال حاضر قوی ترین ماده ای که می توان برای چسباندن کاشی و سرامیک روی سطوح مختلف استفاده کرد، چسب پودری است.

کاربرد چسب کاشی خمیری

از این چسب نیز برای اتصالات کاشی و سرامیک روی سطوح گچی و سنگی استفاده می‌شود. البته گزینه خوبی برای استخرها، حمام و حتی سرویس بهداشتی نیست اما در مقابل به‌راحتی قابل‌استفاده است و نیازی به آماده‌سازی ندارد.

تفاوت چسب کاشی پودری با چسب کاشی خمیری چیست؟

تفاوت چسب کاشی خمیری با پودری

  1. چسب‌های خمیری معمولاً با آب مخلوط شده و سپس به‌ صورت خمیری عرضه می‌شوند. کسانی که کاشی را نصب می‌کنند از چسب خمیری بیشتر استفاده می‌کنند.
  2. چون هم دردسر زیادی برای آماده‌سازی ندارد و همین‌طور اضافه‌شدن آب برای پودر چسب می‌توان ترکیبات شیمیایی فعال را خیلی زود مورد استفاده قرار داد.
  3. در مقابل چسب‌های خمیری، مدل‌های پودری محدودیت استفاده خاصی ندارند و می‌توان به‌راحتی و بدون پیچیدگی از آن‌ها استفاده کرد. برای این کار مقدار مشخصی از آب و یا رزین را به ماده اضافه می‌کنید و سپس پروسه اتصال کاشی را انجام می‌دهید.
  4. معمولاً چسب‌های کاشی پودری تا زمانی که به آن‌ها آب اضافه نکنید، مشکلی نخواهند داشت و قابل نگه‌داری هستند. مقدار مصرف چسب کاشی خمیری برای هر مترمربع حدود 4 کیلوگرم بوده و دوام و ماندگاری فوق‌العاده بالایی دارند و قابل‌اجرا روی تمامی سطح‌های افقی و عمودی هستند.
  5. در مدل خمیری شما عموماً از حجم بیشتری استفاده می‌کنید و این میزان به بیش از 5 تا 7 کیلوگرم می‌رسد. همین‌طور چسب‌های پودری قیمت کم‌تری دارند و بسته‌بندی آن‌ها ساده‌تر است.

چسب کاشی خمیری بهتر است یا چسب پودری؟

در پاسخ به این سوال ابتدا باید محل استفاده را مشخص کنید اما به طور کلی چسب پودری را برای چسباندن کاشی در داخل و خارج از ساختمان استفاده کنید زیرا ماندگاری و کیفیت، چسبندگی بسیار بالایی دارد. درست است که استفاده و طرز درست کردن چسب خمیری بسیار آسان تر می باشد اما برای به دست آوردن نتیجه مطلوب استفاده از چسب کاشی پودری را ترجیح دهید.

نحوه استفاده از چسب خمیری چگونه است؟

بهترین مدل چسب کاشی

این نوع چسب نیازی به آماده سازی یا هم­زدن ندارند. برای استفاده از این نوع چسب فقط کافی است که درب آن را باز کنید و مقداری از آن را بردارید و با ماله کشیدن از آن استفاده کنید.

  1. سطح مورد نظر باید تمیز و عاری از گردوغبار و رنگ باشد.
  2. در صورتی که سطح زیرکار مناسب نباشد، قبل از اجرا باید سطح زیرکار را بوسیله تیشه ناصاف کرد.
  3. با استفاده از کاردک شانه ای به صورت افقی و عمودی چسب خمیری را پهن کنید تا میزان مصرف کاهش یابد. دقت کنید که میزان مصرف چسب باید مقداری باشد که پشت کاشی و سطح زیرکار به خوبی با چسب در تماس باشد.
  4. کاشی را روی سطح قرار داده و با استفاده از چکش پلاستیکی فشار مناسبی به کاشی وارد کنید تا به خوبی چسبانده شود و چسب زیر سطح پخش شود.
  5. چسب خمیری را باید دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از معرض هوا قرار داد.

چگونگی استفاده از چسب کاشی پودری

برای استفاده از این چسب‌ها کافی است که از دستورالعملی که روی بسته‌بندی درج شده است پیروی کنید. همان‌طور که مشخص است این محصول ساختار پودری دارد و لازم است که ابتدا با آب مخلوط شده و سپس وقتی ساختار خمیری به خود گرفت، از آن برای چسباندن کاشی روی سطوح استفاده شود.

علت محبوبیت چسب کاشی پودری چیست؟

  • چسب کاشی و سرامیک پودری با گذشت زمان قدرت چسبانندگی و استحکام خود را از دست نمی دهد.
  • چسب های کاشی پودری قابلیت نصب کاشی روی کاشی های زیرین را دارد و هیچ آسیبی به کاشی زیری نمی رساند.
  • چسب های کاشی و سرامیک پودری نسبت به چسب های کاشی دیگر از قیمت ارزان تری برخوردار است و در عین حال کاربردی ترین چسب کاشی در ساختمان سازی محسوب می شوند.
  • حجم کم چسب کاشی نسبت به دوغاب های قدیمی که به روش سنتی درست می شد باعث افزایش فضای داخلی می شود.
  • چسب های کاشی و سرامیک پودری دررنگ های مختلف تولید می شوند و نیاز مصرف کننده را بر اساس رنگ مور نیاز تامین می کند.
  • چسب کاشی و سرامیک پودری از رشد کپک و قارچ در محیط های مرطوب جلوگیری می کند.

بهترین مارک چسب کاشی را چگونه بخریم؟

چسب کاشی و سرامیک با کیفیت های متفاوت توسط برند های مختلف در بازار به فروش می رسد که تشخیص این که کدام چسب کاشی خوب است، کمی سخت می باشد. شما می توانید با مراجعه به شیمی مشکات و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان فروش با تجربه ما، بهترین مارک چسب کاشی _ سرامیک را به قیمت مناسب انتخاب و خریداری نمایید.

نکات مهم چسباندن چسب کاشی پودری

ابتدا سطح مورد نظرتان را از هرگونه آلودگی، گردوغبار، چربی و ... به‌خوبی پاک‌سازی کنید. در صورت وجود دیوارپوش قبلی، ابتدا آن را جدا کرده و عملیات زیرسازی را انجام دهید. پیشنهاد می‌شود قبل از شروع کار بر روی سطح یک‌لایه پرایمر استفاده کنید. به علت وجود رطوبت در سطح زیرین دیوار و کف، چسب کاشی دیر چسبیده می شود و نیاز است پس از اجرا عملیات، با فشار و زمان بیشتر کاشی و چسب را بر روی سطح نگه دارید.


  • چسب کاشی چه کاربردی دارد؟

    از مهم ترین کاربرد چسب کاشی می توان برای چسباندن تکه های سرامیک به سطح دیوار آشپزخانه، سطح کف در خانه، دفتر کار، سالن آرایشگاه، استخر شنا و سایر مکان های مشابه اشاره کرد.

  • تفاوت چسب کاشی خمیری با چسب کاشی پودری چیست؟

    از چسب کاشی پدری برای نصب کاشی و سرامیک بر روی سطوح بتنی و رنگ شده، از چسب کاشی خمیری برای اتصالات کاشی و سرامیک روی سطوح گچی و سنگی استفاده می‌شود.

  • چرا چشب کاشی پودری بهتر از چسب خمیری است؟

    زیرا چسب کاشی و سرامیک پودری با گذشت زمان قدرت چسبانندگی و استحکام خود را از دست نمی دهد و قابلیت نصب کاشی روی کاشی های زیرین را بدون وارد کردن خسارت به کاشی زیرین را دارد.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید