X

اصول کاشی کاری سریع

02188033842 دفتر مرکزی
اصول کاشی کاری سریع

اصول کاشی‌کاری با روش خانگی یکی از مهم‌ترین مسائل در صنعت کار و ساختمان‌نما به‌شمار می‌آید که باعث می‌شود بتوانیم به‌طور کامل برخی از مشکلات را به‌خوبی حل نموده. یکی از نکات مهم خرید چسب کاشی با کیفیت است که میتوانید برای تهیه آن به شیمی مشکات مراجعه کنید . 

شیمی مشکات
شیمی مشکات

اصول کاشی کاری سریع 

اصول کاشی‌کاری با روش خانگی یکی از مهم‌ترین مسائل در صنعت کار و ساختمان‌نما به‌شمار می‌آید که باعث می‌شود بتوانیم به‌طور کامل برخی از مشکلات را به‌خوبی حل نموده و به همین دلیل، در اینجا به‌طور جامع به اصول کاشی‌کاری با روش خانگی از ابتدا تا انتها پرداخته‌ایم. 

کار کردن با کاشی و چسباندن آن، برای بسیاری از ما باعث ایجاد ترس می‌شود، خصوصا اگر تا به حال تجربه‌ای در انجام این کار نداشته باشیم. اما اصلاً نیازی به نگرانی نیست. کار کردن با کاشی به سادگی انجام می‌شود و می‌توانیم به راحتی سرویس‌های بهداشتی یا حمام خود را با کاشی تزئین کنیم و کار را به درستی انجام دهیم.

چطور سریع کاشی کاری انجام دهیم ؟ 

قبل از چسباندن کاشی و سرامیک با چسب کاشی ، ابتدا تمامی قطعات را بر روی سطح بچینید تا اصلاحات لازم را انجام دهید و نمای نهایی را ببینید. حتماً مطمئن شوید که فضای بین قطعات یکسان باشد. اگر قطعات روی تور نچسبیده‌اند، از صلیب‌های کاشی‌کاری استفاده کنید تا قطعات به‌طور یکنواخت قرار بگیرند و فاصله میان آن‌ها یکسان باشد. توجه داشته باشید که اگر قطعات بزرگ‌تر هستند، فاصله بین آن‌ها باید بیشتر باشد. برخی به اشتباه فکر می‌کنند که فاصله بین قطعات باید حداقل باشد، اما اگر فاصله کافی نباشد، ماده‌بندی یا دوغاب به‌درستی میان آجرها یا سرامیک‌ها نمی‌چسبد. یک نکته مهم دیگر این است که پوشش کامل چسب هم بسیار اهمیت دارد.

خرید چسب کاشی

رعایت اصول ایمنی در کاشی کاری 

در فرآیند کاشی‌کاری، رعایت اصول ایمنی امری بسیار مهم و ضروری است. زمانی که قصد دارید کاشی‌های قدیمی را برداشته یا کاشی‌های جدید را برش دهید، حتما از محافظ چشم و ماسک صورت استاندارد و مناسب استفاده کنید. دقت داشته باشید که در هنگام استفاده از ماله و چسب‌کاشی، دستکش‌های ایمنی را به‌کار ببرید.

بعد از فراهم‌سازی تجهیزات ایمنی مناسب، لطفاً منابع آب و برق سرویس بهداشتی و حمام را قطع فرمایید.

برای انجام کاشی‌کاری به چه ابزارهای مناسبی نیاز داریم؟

در صورت نداشتن ابزار مناسب ، تلاش ما برای کاشی کاری بی فایده است . به همین دلیل لازم است که ابزارهای مهم را تهیه کنید . ابزار های کاشی کاری عبارتند از : 

  • مداد : جهت علامت گذاری نواحی برش کاشی 
  • متر : اندازه گیری دقیق 
  • ابزار برش کاری : جهت بریدن اصولی کاشی و سرامیک 
  • جدا کننده های کاشی : جهت ایجاد فاصله های مساوی بین کاشی  وسرامیک ها 
  • سطل و دستمال تمیز و یا اسفنج تمیز : سطل برای مخلوط کردن چسب کاشی و سرامیک ها و اسفنج برای تمیز کردن سطح کاشی و سرامیک بعد از اتمام کار 
  • ماله : دارای شیارهایی هستند برای پخش کردن چسب کاشی و سرامیک ، برای کاشی کاری دیوار از ماله منحنی و برای کاشی کاری کف از ماله مربعی استفاده کنید . 

چسب کاشی پودری

چیدمان کاشی و سرامیک 

نحوه چیدمان کاشی و سرامیک تاثیر به سزایی در رسیدن به یک نتیجه مطلوب دارد . امروزه الگوهای زیادی برای چیدمان کاشی و سرامیک وجود دارد که برخی از رایج ترین آنها عبازتند از : 

  • الماس
  • خطی
  • پیوند آجری
  • شاه ماهی
  • شش ضلعی
  • خطی مختلط
  • عربی

آماده کردن دیوار برای کاشی کاری 

با اطمینان از صاف، خشک و تمیز بودن دیوار، کار را آغاز کنید. در صورتی که دیوار قبلاً کاشی‌کاری شده باشد، باید مدتی را صرف تمیز کردن دیوار و برگرداندن آن به حالت اولیه کنید. حتماً اطمینان حاصل کنید که کاشی‌ها را روی تکه‌های دوغاب باقی‌مانده یا سطوح ناصاف نصب نمی‌کنید.

آیا باید از چسب کاشی و سرامیک یا ملات سیمان استفاده کنیم؟

کارکنان حرفه‌ای کاشی‌کاری از مزایای استفاده از چسب کاشی و سرامیک را میدانند و کارفرمایان نیز به دنبال استفاده از چسب کاشی با کیفیت هستند تا زمان و هزینه را صرفه‌جویی کنند. ملات سیمان همچنین یک ماده بسیار مفید در ساخت و ساز است و با توجه به هزینه کمتر نسبت به چسب کاشی، طرفداران خود را دارد.

کاشی‌کاری با سیمان خسته کننده است و نیازمند مصرف انرژی فراوان است. قبل از نصب کاشی، باید آن را به خوبی خیس کرد تا سیمان به آن بچسبد. به علاوه، ساختن دوغاب سیمان، کاری کثیف و پرزحمت است و در بسیاری از موارد، ترکیب آب، شن و ماسه درست و مناسب نمی‌باشد.

در نتیجه استفاده از چسب کاشی بسیار ارزشمند و مؤثر است. حتماً باید توجه کنیم که چسب کاشی مورد انتخاب، دارای استانداردهای ملی یا بین‌المللی باشد و همچنین برای استفاده در محیط‌های مرطوب ساخته شده باشد. انتخاب چسب کاشی غیراستاندارد و کم‌کیفیت ممکن است تمام زحمات شما را بی‌هدف کند.

همچنین بدانید : کدام نوع چسب را برای چسباندن کاشی و سرامیک انتخاب کنیم؟

از چسب کاشی و سرامیک پودری استفاده کنیم یا خمیری ؟ 

کلا چسب های کاشی در دو نوع خمیری و پودری به بازار عرضه می شوند. 

مقابل چسب‌های خمیری، مدل‌های چسب کاشی پودری از محدودیت استفاده خاصی برخوردار نیستند و به‌راحتی و بدون پیچیدگی می‌توان با آنها کار کرد. برای انجام این کار، مقدار مشخصی آب یا رزین را به ماده اضافه می‌کنید و سپس فرآیند اتصال کاشی را انجام می‌دهید.

 

 

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید