X

چطور کاشی و سرامیک شکسته را ترمیم کنیم ؟

02188033842 دفتر مرکزی
چطور کاشی و سرامیک شکسته را ترمیم کنیم ؟

برای تعمیر و ترمیم سطح‌های سرامیکی یا کاشی، بهتر است از چسب‌های مخصوص این منظور استفاده شود. با استفاده از این چسب‌های کاشی و سرامیک می‌توان به راحتی و با کمترین هزینه، سرامیک‌ها یا کاشی‌های شکسته را تعمیر کرد و نیاز به تعویض کلی آن‌ها را از بین برد. جهت خرید انواع چسب کاشی میتوانید به شیمی مشکات مراجعه فرمایید . 

شیمی مشکات
شیمی مشکات

چطور کاشی و سرامیک شکسته را ترمیم کنیم ؟ 

برای تعمیر و ترمیم سطح‌های سرامیکی یا کاشی، بهتر است از چسب‌های مخصوص این منظور استفاده شود. با استفاده از این چسب‌های کاشی و سرامیک می‌توان به راحتی و با کمترین هزینه، سرامیک‌ها یا کاشی‌های شکسته را تعمیر کرد و نیاز به تعویض کلی آن‌ها را از بین برد. چسب‌های مخصوص سرامیک معمولاً با استفاده از سیمان تولید می‌شوند و از مواد پلیمری تقویت‌شده نیز برای تولید این چسب‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این چسب‌ها، تعمیر انواع سرامیک‌های شکسته به سرعت و به طرز موثری انجام می‌شود. 

سرامیک، ماده‌ای است که در انواع کاربردهای مختلف مانند هنر، ساخت و ساز، و فناوری بهره‌مند است. این ماده به دلیل دوام، سختی و مقاومت در برابر دماهای بالا، شناخته‌شده است. اما با این وجود ، حتی سرامیک‌های بسیار قوی نیز ممکن است در طول زمان شکسته یا تراشه شوند.

در این مقاله، به بررسی روش‌های تعمیر سرامیک‌های شکسته با استفاده از چسب های کاشی می‌پردازیم.

خرید چسب های کاشی

چسب کاشی و سرامیک  برای ترمیم آنها 

چسب کاشی و سرامیک جهت ترمیم ،  به دو شکل خمیری و پودری در بازار عرضه می‌شود. چسب‌های پودری به عنوان ملات خشک شناخته می‌شوند که اساس آن‌ها سیمان است. برای تولید این نوع چسب، مقدار زیادی پلیمر با آب ترکیب می‌شود. چسب‌های خمیری برای چسباندن سرامیک‌ها روی دیوارهای گچی و بتنی استفاده می‌شوند. این نمونه از چسب‌ها دارای مقاومت زیادی در برابر آب، مواد نفتی، اسید و سایر عوامل می‌باشند. در انواع مختلف چسب‌های سرامیکی، از موادی استفاده می‌شود که دارای قدرت چسبندگی و انعطاف‌پذیری بالایی هستند. استفاده از چسب‌های سرامیکی هنگام انجام عملیات تعمیر و ترمیم منجر به وقفه‌ای نخواهد شد. استحکام بالایی که این چسب‌ها دارند، مهمترین ویژگی آن‌هاست.

ترمیم و تعمیر کاشی و سرامیک شکسته با استفاده از چسب

  • شکسته شدن سرامیک یا کاشی از جمله وقایعی است که برای بسیاری از محصولات سرامیکی اتفاق می‌افتد. برای ترمیم سرامیک‌های شکسته، ابتدا باید نوع شکستگی را به درستی تشخیص دهیم.
  • هر نوع شکستگی نیاز به روشی برای تعمیر دارد. استفاده از چسب مخصوص، یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم سرامیک شکسته است. این چسب‌ها به کمک بچسباندن قطعات سرامیک با یکدیگر، باعث حذف ظاهر زشت شکسته‌شده و بازگشت به شکل اصلی می‌شوند.
  • با استفاده از چسب ترمیم، می‌توان سرامیک‌هایی که دارای شکستگی‌های کوچکی هستند را با مزیت ترمیم کرد. اما پس از چسباندن سرامیک‌ها، نباید انتظار داشت که به حالت اولیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شان بازگردند.
  • از چسب‌های مخصوص سرامیک، تنها برای ترمیم نوعی سرامیک و کاشی که دارای شکستگی کوچک هستند استفاده می‌شود. این چسب باید مقاومت زیادی در برابر رطوبت داشته باشد تا ترمیم به خوبی انجام شود.
  • چسب‌های سرامیک و کاشی معمولاً از پلیمرهای تقویت‌شده با سیمان ساخته می‌شوند که دارای چسبندگی بسیار بالا هستند و می‌توانند در زیرساخت‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. این چسب‌ها پس از افزودن آب آماده استفاده هستند و پس از خشک شدن، استحکام بالایی دارند و مقاومت خوبی در برابر آب از خود نشان می‌دهند.
  • ضمناً، قبل از خرید چسب کاشی، حتماً در مورد نوع بستری که قرار است از این چسب بر روی آن استفاده شود، با شیمی مشکات مشورت کنید . 

انواع تعمیر و ترمیم کاشی و سرامیک با چسب کاشی 

تعمیر و ترمیم ترک‌های سطحی کاشی وسرامیک 
ترک‌های سطحی شامل رفع مشکل ترک‌هایی است که روی سطح سرامیک به طور آشکار قابل مشاهده هستند. این نوع تعمیر و ترمیم نسبتاً ساده است و با استفاده از چسب شفاف امکان پذیر می باشد . 

تعمیر و ترمیم ترک های عمیق کاشی و سرامیک 

ترمیم ترک عمیق یک فرآیند شامل ترمیم ترک‌هایی است که در بدنه سرامیک گسترش می‌یابد. این نوع تعمیر نیازمند استفاده از چسب قوی‌تری است و ممکن است نیازمند استفاده از پین برای نگه‌داشتن قطعات در کنار هم باشد.

تعمیر تراشه
تعمیر تراشه شامل رفع خرابی و شکستگی یک قطعه سرامیکی است که بریده یا ترک خورده است. این نوع تعمیر می‌تواند با استفاده از چسب مناسب برای سرامیک انجام شود.

بهترین چسب کاشی و سرامیک پودری برای کاشی و سرامیک شکسته

انواع چسب کاشی دکه فیکس محصول شیمی مشکات ، به عنوان یک چسب کاشی و سرامیک با کیفیت بالا شناخته می‌شود. از ویژگی‌های اصلی و مهم این محصول میتوان به استفاده آسان، دوام بالا، قیمت مناسب و احترام به محیط زیست اشاره کرد. 

خرید چسب کاشی و سرامیک

 

جهت اطلاعات بیشتر جهت چسباندن کاشی و سرامیک به این مقاله مراجعه فرمایید : نحوه استفاده از پودر چسب کاشی و سرامیک

جلوگیری از اشتباهات رایج در ترمیم کاشی و سرامیک 

جهت جلوگیری از اشتباه و دوباره کاری لازم به نکات زیر توجه فرمایید : 

  1. زمان بندی برای  تعمیرات : فرآیند تعمیر نیاز به زمان کافی برای خشک شدن چسب دارد . پس بهتر است زمان بندی مناسبی قبل از شروع به تعمیرات داشته باشد . 
  2. انتخاب چسب مناسب : با توجه به نوع کاشی و سرامیک باید چسب مناسب آن را انتخاب کنید . 
  3. خشک شدن کامل چسب : با توجه به دستورالعمل استفاده از چسب کاشی و سرامیک لازم است طبق دستور کاملا خشک شود. 
  4. سنباده زدن : برای داشتن یک سطح صاف و یکدست ، میتوانید از کاغذ سنباده در قسمت تعمیر شده ، استفاده کنید . 


 

 


 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید