X

4 راه جلوگیری از استفاده نادرست از چسب کاشی و سرامیک

02188033842 دفتر مرکزی
4 راه جلوگیری از استفاده نادرست از چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی  به عنوان یک ملات جدید و پر کاربرد در صنعت ساخت و ساز می باشد . چسب های کاشی تنوع زیادی دارند و نسبت به کاربردی که دارند ، انتخاب میشوند. میتوانید جهت خرید انواع چسب کاشی و سرامیک به شیمی مشکات مراجعه فرمایید. 

شیمی مشکات
شیمی مشکات

4 راه جلوگیری از استفاده نادرست از چسب کاشی

چسب کاشی و سرامیک به عنوان یک ملات جدید و پر کاربرد در صنعت ساخت و ساز می باشد . چسب های کاشی تنوع زیادی دارند و نسبت به کاربردی که دارند ، انتخاب میشوند. میتوانید جهت خرید انواع چسب کاشی به شیمی مشکات مراجعه فرمایید. 

چسب های کاشی

۱. آماده‌سازی بستر:قبل از شروع نصب، اولین قدم برای جلوگیری از اشتباهات در استفاده از چسب و ملات، آماده‌سازی صحیح بستر است. این شامل تمیز کردن و آماده‌سازی سطح است. شما می‌توانید با جارو کردن زمین و استفاده از اسفنج مرطوب و تمیز، سطح را آماده کنید. اگر زیرلایه شما نیاز به تراز کردن بیشتری دارد، می‌توانید از محصولات پچ کننده یا تراز‌کننده استفاده کنید. آماده‌سازی صحیح بستر مهمترین قدمی است که قبل از شروع نصب باید انجام دهید.

۲. انتخاب چسب کاشی و سرامیک مناسب: ملات مناسب را برای کار خود انتخاب کنید. معمولاً، انتخاب ملات بر اساس هزینه صورت می‌گیرد، اما این انتخاب باید با دقت انجام شود. استفاده از چسب کاشی نادرست می‌تواند باعث خرابی نصب شده و هزینه‌های بیشتری را ایجاد کند. برای نصب کاشی با ابعاد بزرگ، بهتر است از چسب های کاشی استاندارد استفاده نکنید و به جای آن، از ملات‌های اصلاح شده با ضخامت ۱/۲ یا ۳/۴ اینچ استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که چسب کاشی انتخابی قابلیت ضد ترک یا ضدآب دارد.

۳. کنترل آب و هوا:در نصب کاشی در فضای باز و در مناطقی با شرایط آب و هوایی مختلف، باید به کنترل آب و هوا توجه کنید. در هوای گرم و آفتاب زیاد، ملات سریع‌تر خشک می‌شود و بهتر است در برابر نور مستقیم خورشید محافظت شود. همچنین در هوای سرد، ممکن است ملات نتواند به طور کامل خشک شود و باید دما را در نظر بگیرید. همچنین حرکت هوا و باد نیز باید مدنظر قرار گیرد و با استفاده از چادر یا ورقه‌های محافظتی، از خشک شدن زودهنگام ملات جلوگیری شود.

۴. تأمین پوشش مناسب:بعد از آماده‌سازی بستر، انتخاب ملات مناسب و کنترل آب و هوا، شما آماده شروع ماله‌کشی هستید. در این مرحله باید مطمئن شوید که تماس کاشی با سطح به صورت مناسبی انجام شده است. میزان تماس کاشی باید حداقل ۸۰ درصد باشد و در بخش‌های مرطوب مانند حمام، توالت یا سرداب، باید به ۹۵ درصد افزایش یابد. برای بررسی این مورد، می‌توانید کاشی را به طور دوره‌ای بالا بکشید و نگاه کنید که میزان پوشش و تماس صحیح را دارید یا خیر. با انجام این مرحله، می‌توانید تأیید کنید که از مقدار مناسبی از چسب و اندازه ناچ استفاده شده است.اشتباهات در استفاده از چسب و ملات می‌تواند هزینه‌های بالا و مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد. با رعایت این راهنما، می‌توانید از اشتباهات زدن چسب و ملات جلوگیری کرده و نصب کاشی را به صورت صحیح و حرفه‌ای انجام دهید. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید