X

نکات مهم نصب کاشی و سرامیک اسلب های پرسلانی

02188033842 دفتر مرکزی
نکات مهم نصب کاشی و سرامیک اسلب های پرسلانی

در حال حاضر، تعداد زیادی از پروژه‌های تجاری و مسکونی بزرگ علاقه‌مند به استفاده از کاشی‌های اسلب و پنل‌های پرسلانی هستند. باید در نظر داشته باشید که جهت نصب اسلب های پرسلانی باید از چسب کاشی استفاده شود. 

شیمی مشکات
شیمی مشکات

نکات مهم نصب کاشی و سرامیک اسلب های پرسلانی 

در حال حاضر، تعداد زیادی از پروژه‌های تجاری و مسکونی بزرگ علاقه‌مند به استفاده از کاشی‌های اسلب و پنل‌های پرسلانی هستند. باید در نظر داشته باشید که جهت نصب اسلب های پرسلانی باید از بهترین چسب کاشی و سرامیک استفاده شود.

در این مقاله از شیمی مشکات نکاتی مهم و کاربردی را برای انجام این پروژه‌ها بررسی خواهیم کرد:

بهترین چسب کاشی

۱. چالش‌های بزرگی در اسلب‌های پرسلانی وجود دارد. برای انجام پروژه‌های اسلب پرسلانی، نیاز به نیروی اضافی دارید. حداقل سه نفر برای یک پروژه لازم است و بسیاری از پیمانکاران برنامه‌ریزی برای چهار نفر یا بیشتر دارند. کار تیمی در این پروژه‌ها بسیار مهم است، به خصوص برای جابجایی و بلند کردن از زمین. اسلب‌ها نسبت به اکثر کاشی‌ها دارای تفاوت‌های زیادی هستند و ضخامت آن‌ها بین ۳.۵ تا ۱۲ میلی‌متر و گاهاً بیشتر است. همچنین، ابعاد آن‌ها تا ۱.۵ در ۳ متر تولید می‌شوند.

۲. وضعیت مکانی را بررسی کنید. با توجه به اندازه بزرگ اسلب‌ها، مطمئن شوید که از ورودی پروژه برای تخلیه آسان اطمینان حاصل کنید و هیچ مشکلی پیش نیاید. همچنین، اگر پانل‌ها در همان روز نصب نمی‌شوند، محل تحویل، انبار و نگهداری را در نظر بگیرید. بررسی کنید که اسلب‌ها به چه مسیری در محل کار نیاز دارند و موانع را از جلوی آن‌ها بردارید و مطمئن شوید که در زمان حمل و نقل مشکلی بوجود نخواهد آمد. به خاطر داشته باشید که رفتن به طبقات می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ بنابراین مطمئن شوید که پله‌ها بلند و پهنا کافی دارند و به گوشه‌های تنگ دقت کنید. همچنین، ممکن است توانایی حمل یک پانل را در هر بار داشته باشید، پس در ابتدا با کارفرما بررسی کنید که آیا می‌توانید از وسیله جرثقیل برای انتقال اسلب‌ها به طبقات استفاده کنید یا خیر.

۳. نیازهای آماده‌سازی سطح و بستر را یاد بگیرید. قبل از قبول کردن پروژه، مطمئن شوید که سطح کاری شما دارای استانداردهای لازم جهت نصب کاشی با چسب کاشی سرامیک است و سطحی صاف و یکدست دارید. برای کف‌ها، فقط از کف‌های تمیز و بدون خاک و نخاله استفاده کنید و همچنین از پنل‌های سیمانی یا بتنی که حداقل ۲۸ تا ۹۰ روز از زمان بتن‌ریزی گذشته است، استفاده کنید. همچنین، از لایه‌های غشای و مواد ضدآب و عایق ترک استفاده کنید.

۴. به ابزارهای صحیح سرمایه‌گذاری کنید. برای انجام پروژه‌های نصب اسلب، نیاز به ابزارهای تخصصی دارید که برای کاشی‌کاری بزرگ بدون آنها قابل انجام نیستند. هنگام ارائه پیشنهاد قیمت، حتماً هزینه خرید این ابزارها را در نظر بگیرید. برای تخلیه پانل‌ها، نیاز به ابزارهای خاصی مانند چنگ‌های جرثقیلی یا قاپک‌های مکنده دارید تا از شکستن پانل‌ها جلوگیری کنید. همچنین، محل مناسبی برای نگهداری پانل‌ها تا زمان نصب داشته باشید.

۵. ماله‌کشی برای اسلب‌ها متفاوت است. برای اسلب‌ها، از ماله‌های شیب‌دار یا طرح یورو استفاده کنید. این نوع ماله‌ها برجستگی‌هایی را ایجاد می‌کنند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خود به خود فرو می‌برند و احتمال ایجاد حفره هوا را به حداقل می‌رسانند. همچنین، از چسب‌های مخصوص اسلب‌های پرسلانی با دوام و چسبندگی قوی استفاده کنید تا ماله‌کشی آسان‌تر شود و بدون افتادگی صورت گیرد.با رعایت این نکات، شما می‌توانید در پروژه‌های پنل و اسلب‌های پرسلانی به خوبی عمل کرده و نتایج مطلوبی را به دست آورید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید